A XXI. század új kerékpáros “játékszerei” az elektromos kerékpárok

Mielőtt belemélyedünk a szakmai anyagokba, fontos megemlítenem, hogy egy elektromos bringa kiválasztását meg kell előzze egy bringa kiválasztás, vagyis szükséges végigmenni ugyanazokon a kérdéseken, mint felhasználási terület, kerékméret, vázméret, stb.

Javaslom, mielőtt itt tovább olvasol, nézd meg itt a bringaválasztási oldalunkat és utána gyere vissza. 🙂 Az alább lévő két gomb segítségével könnyen oda tudsz navigálni. 🙂

Majd ha ez megvan, akkor kezdjük el megkeresni a nekünk ideális elektromos felszereltséget.

VILMOS

cégvezetés / értékesítés, SzegedBike

Nem, nekem erre nincs időm 🙂 ! Telefonos segítséget kérek:

R

Árgarancia

R

30 napos visszavásárlási garancia

R

Garantáltan Magyarország legszélesebb fizetési megoldásai

R

Próba lehetőség, több mint 30 tesztbringa!

R

Több, mint 3.000 elégedett bringavásárló évente!

Miben különbözik az E-bike és a Pedelec?

N

Mindenki hallott már az elektromos kerékpárokról, azt azonban kevesen tudják, hogy ezen belül két típus különböztethető meg, mégpedig az e-bike és a pedelec.
Habár mindkettő elektromotorral felszerelt kerékpár, van néhány fontos különbség, melyeket most igyekszünk tisztázni.

Az e-bike-ok olyan elektromos kerékpárok, melyek a pedál tekerése nélkül működnek, az indításhoz a gázkar elfordítása szükséges. Németországban az e-bike-ok jogosítvány-, biztosítás- és rendszámkötelesek, hazánkban azonban a teljesítményhatár 250W, így azokkal az e-bike-okkal, melyek motor teljesítménye ez alatt van, nincs egyéb dolgunk.

A e-bike-ok hatótávolsága kb. 30-60 km, súlyuk pedig meglehetősen nagy, mivel egy akku-pakkba 3 vagy 4 ólom akkumulátor van beépítve, ami 15-20 kg-ot is nyomhat. Minden használat után szükséges tölteni őket, a hajtómotor általában hátsó agymotor.

Az elektromos kerékpárok másik típusa a pedelec. Maga a szó a Pedal-Electric-Cycle szavakból alakult ki. Legnagyobb különbség az e-bike-okhoz képest, hogy bár ezek is elektromos rásegítésű kerékpárok, villanymotorjuk csak a pedál tekerésével működik és segíti gazdáját a haladásban. Az erőátvitel kétféle módon oldható meg.

Az első, a hajtás – a képeken is látható, hogy három helyen lehetséges a meghajtás.
1. kép: középső motoros
2. kép: orrmotor
3. kép: farmotor

Tudtad, hogy a Szegedbikeban működik a Dél-Alföld és Szeged egyetlen elektromos és pedelec tesztbringa központja? Ahol több mint 10 db tesztbringát próbálhatsz ki, mielőtt megvásárolnád!

El kell döntened, hogy mennyit akarsz erre a bringára költeni!

Ma már szinte minden kerékpárnak van elektromos rásegítős változata is, legyen szó akár városi, túra, országúti, mountainbike vagy fold mollekről.

Az erőátvitel kétféle módon oldható meg.

N
1, Költségesebb, de jobb és elegánsabb megoldás a nyomatékérzékelő, ami a hajtóműnél vagy az agymotorban található. Szabályozza a motor által nyújtott nyomatékot azáltal, hogy érzékeli, mekkora nyomatékkal tekersz, és ehhez képest adja a rásegítést.
N
2, Olcsóbb megoldás a pedálszenzor, amelynél a hajtóműhöz beszerelt szenzor méri a tekerés közbeni fordulatot.

A legtöbb gyártó a középmotoros megoldást alkalmazza, amihez a Bosch, a Shimano és a Yamaha által gyártott motorokat használják. Az energiaellátást a korszerű Li-ion akkumulátor szolgáltatja, mely elhelyezhető a csomagtartón és a vázon, de akár a vázba és a nyeregcsőbe építve is.

A pedelec kerékpárok típusuktól függően használhatóak a városban, hosszabb távú bringázásra, terepen, sőt országúti modellek is elérhetőek, ma már szinte minden kerékpár kategóriának (városi, túra, országúti, mountainbike, fold) létezik elektromos rásegítős változata is. Hatótávolságuk, a rásegítés mértékétől függően, akár 150 km is lehet. Az akkumulátorjaik könnyűek, nem szükséges minden használat után tölteni, bizonyos hátsó agymotoros modellek pedig arra is alkalmasak, hogy egy lejtőn haladva visszatöltsék az akkumulátort. A pedelec kerékpárokat középmotoros, illetve első vagy hátsó agymotorral felszerelt változatban is forgalmazzák. Súlyuk nagyjából 20-25 kg.

Próbáld ki mielőtt megvásárolnád!

Miért válassz elektromos bringát?

N
  • Nagy hatótávolság, olcsó üzemeltetés, kevesebb energia befektetés. Az üzemanyag ára napról napra drágább, így az elektromos kerékpáron való közlekedés mindig olcsóbb lesz. 🙂 , ez a felhasználási területet elsősorban az idősebbek korosztály és/vagy a fizikailag gyengébbek használják elsősorban nagy nagy megelégedéssel.
  • A kerékpározással egyenértékű közlekedési szabadság. Nem igényel különleges bejelentést, csak a kerékpárokat általánosan érintő KRESZ szabályokat kell betartani. Bár a bukósisak használata nem kötelező, mi kifejezetten ajánljuk, hiszen sokkal nagyobb nyomatékkal közlekedik, mint egy átlagos kerékpár, így ha ezt nem veszed számításba, érhetnek meglepetések.
  • Nincs korhatár. Nincs szükség jogosítványra, illetve az elektromotor az idősebbek számára is biztosítják a mozgás örömét.
  • Viselhetsz bármit, nem akadály. Öltönyben vagy szabadidő ruhában, de akár szoknyában is használható. 🙂
  • Motorral vagy motor nélkül. Az akkumulátor lemerülése után csak tekerni kell, és az út folytatódhat.
  • Rendkívül széles választék. Mindenki megtalálja a számára megfelelő modellt.

Álmaid elektromos vagy pedelec bringájának kiválasztásakor érdemes végigmenni ugyanazokon a kérdéseken, mint egy kerékpár esetében.

Akkor itt álljunk meg egy kicsit, ez itt az én magán véleményem lesz:

Az elektromos kerékpárral való városi közlekedésről nem sokat írnék, hiszen tényleg van egy korosztály és olyan mozgásukban akár korlátozott embertársaink, akiknek ezek a rásegítős eszközök jelentik a szabadságot a mozgás örömét, és ez így van jól.

Ellenben van egy teljesen új irányzat Nyugat-Európában, ami áramlik hozzánk is, ez pedig az elektromos túrakerékpárok és az elektromos mountainbike-ok. Már hallom előre azokat a véleményeket, melyek arról szólnak, hogy ez nem jó, ezt csak a gyengék használják, stb… stb…. Nos, el kell mondjam, hogy én ezekkel a véleményekkel nem nagyon tudod mit kezdeni, meghallgatom és ennyi, ellenben, mi itt a SzegedBikeban sokat fogunk erről a kategóriáról beszélni, sok videót cikket fogtok látni, és sok bringát ki is tudtok próbálni. A véleményem szerint ezek olyanok, mint az okostelefonok – néhány éve még idegenkedtünk tőlük, most pedig az életünk részeivé váltak – 2-4 éven belül ilyen lesz az elektromos kerékpár is, mi nagyon hiszünk benne, elsősorban azért, mert látjuk, hogy annak a rétegnek, aki ezeket használja azoknak mit nyújt = kevesebb energia sokkal sokkal több élmény!

Képzeld csak el, hogy egy 60-as éveiben járó átlagos kondícióval rendelkező pár, olyan távolságokat és szint különbségeket tud ezáltal bebringázni, amit eddig álmaiban sem gondolt. 🙂

Ezek az eszközök visszaadják a bringatúrázás élményét!

Úgyhogy én csak javasolni tudom, hogy igen is bátran bátran (!), ki kell próbálni és imádni fogjátok!

VILMOS

cégvezetés / értékesítés, SzegedBike

Törvényi szabályozás!

N

A Pedelec kerékpárok lényege, hogy csak akkor működik az elektromos rásegítése, amikor pedálozunk is. Nem rendelkezhet, gázkarral, mint a motorok hanem, vagy a pedál fordulatát figyeli egy szenzor, vagy a pedálozási nyomatékot. A pedálozás befejezése után a rásegítésnek azonnal meg kell szűnnie, így a rásegítés maximum 25 km/h-s sebességig működhet, e fölött már a saját izomerődön múlik a sebességed. Az elektromotor teljesítménye nem haladhatja meg a 250W-ot.

A jelenleg hatályos szabályzások értelmében nem kötelező bukósisak használata, és vezetői engedély sem kell hozzá. Mi azonban kifejezetten javasoljuk, hogy használj sisakot, hiszen fejed a legfontosabb testrészed, és fokozottan figyelj a közlekedésben, hiszen a pedelec sokkal nagyobb nyomatékkal közlekedik, mint egy átlagos kerékpár, így érhetnek meglepetések a közlekedésben, ha ezt nem veszed számításba. Nem kötelező a biztosítás sem rá, ráadásul olyan helyen is közlekedhetsz vele, ahol motorral szerelt járművel nem lehet közlekedni.

Az összes általunk forgalmazott pedelec a fentieknek megfelel!

Kivétel ezek alól az ún. S-Pedelec kerékpárok, amelyek 2014 végén jelentek meg és 300-500W-os motorral rendelkeznek és a rásegítés 45 km/h-nál van maximálva. Ezek már a segédmotoros kerékpár kategóriába sorolandók, így jogosítvány, bukósisak használata szükséges és biztosítást is kötni kell rá!

Gyártóinkról:

N
BadBike: a magyar márka mögött Európa legnagyobb kerékpár összeszerelő üzeme áll, ahol közel 12 féle világmárkát gyártanak, egész Európát ellátva. A tószegi gyár Bosch motoros kerékpárjai az egyik legjobb ár/érték arányú választási lehetőséget adják. A minőségről csupán annyit, hogy ebben a gyárban magyar kezek szerelik össze és innen gurul ki a Winora és Haibike márkák legtöbb bringája.
N
Hercules: a tradícionális német gyártó több mint 125 éve gyárt kerékpárokat, és kezdetektől meghatározó szereplője volt az E-bike piacnak. Ma elsősorban a kényelmesebb, laza városi tekeréshez való bringák találhatóak meg a választékukban, melyeknek összeszerelése részben szintén Magyarországon történik, a fent említett tószegi gyárban.
N
Haibike: A német Winora csoport zászlóshajója bár még „csak” 1996 óta van a piacon, de a márkanév összefonódott a sporttal és a teljesítménnyel. A termékeik extrém módon a sportosságot sugározzák a piacon és biztosan állíthatjuk, hogy a legszebb montik az ő választékukban lelhetők fel.
N
Winora: A német cégcsoport a Haibike mellett a trekking-, túrakerékpárosok igényeit tudja kiszolgálni a széles választékával.
Dema, Kellys, Ztech, Polymobil, Neuzer, Csepel és még sorolhatnám, hiszen ma már szinte minden magára is adó kerékpárgyártó gyárt elektromos kerékpárokat, ellenben vannak benne úttörők és vannak benne nagyobb múlttal és tapasztalattal rendelkezik. Mitagadás ezek elsősorban a német piachoz köthetőek, hiszen náluk ezeknek a piacrésze ma már 30-40%, vagyis minden eladott 10 bringából 3-4 az elektromos rásegítős, míg ez ma Magyarországon 1-4% körül mozog, tehát az ő tapasztalatuk jelentősen nagyobb és ez meg is látszik a termékeken és a választékon.

A részletek tehát a bringa kiválasztásánál is fontosak!

Nem érdemes olcsó, de silány minősége miatt hamar meghibásodó, könnyen rozsdásodó, gyenge minőségű terméket vásárolni.

TOP4 pedelec kerékpárunk

Gyakran Ismételt Kérdések

GYIK

Mit kell tudni az e-bike típusú elektromos kerékpárokról?

Az e-bike-ok olyan elektromos kerékpárok, melyek a pedál tekerése nélkül működnek, az indításhoz a gázkar elfordítása szükséges. Németországban az e-bike-ok jogosítvány-, biztosítás- és rendszámkötelesek, hazánkban azonban a teljesítményhatár 250W, így azokkal az e-bike-okkal, melyek motor teljesítménye ez alatt van, nincs egyéb dolgunk.

A e-bike-ok hatótávolsága kb. 30-60 km, súlyuk pedig meglehetősen nagy, mivel egy akku-pakkba 3 vagy 4 ólom akkumulátor van beépítve, ami 15-20 kg-ot is nyomhat. Minden használat után szükséges tölteni őket, a hajtómotor általában hátsó agymotor.

Mit kell tudni a Pedelecről?

Az elektromos kerékpárok másik típusa a pedelec. Maga a szó a Pedal-Electric-Cycle szavakból alakult ki. Legnagyobb különbség az e-bike-okhoz képest, hogy bár ezek is elektromos rásegítésű kerékpárok, villanymotorjuk csak a pedál tekerésével működik és segíti gazdáját a haladásban. Az erőátvitel kétféle módon oldható meg. A pedelec kerékpárok típusuktól függően használhatóak a városban, hosszabb távú bringázásra, terepen, sőt országúti modellek is elérhetőek, ma már szinte minden kerékpár kategóriának (városi, túra, országúti, mountainbike, fold) létezik elektromos rásegítős változata is. Hatótávolságuk, a rásegítés mértékétől függően, akár 150 km is lehet. Az akkumulátorjaik könnyűek, nem szükséges minden használat után tölteni, bizonyos hátsó agymotoros modellek pedig arra is alkalmasak, hogy egy lejtőn haladva visszatöltsék az akkumulátort. A pedelec kerékpárokat középmotoros, illetve első vagy hátsó agymotorral felszerelt változatban is forgalmazzák. Súlyuk nagyjából 20-25 kg.

Milyan árkategóriában találhatok elektromos bringát? Mit kapok a különböző összegekért?
Hogyan megoldott az erőátvitel a Pedelecnél?

 Az erőátvitel kétféle módon oldható meg.

1, Költségesebb, de jobb és elegánsabb megoldás a nyomatékérzékelő, ami a hajtóműnél vagy az agymotorban található. Szabályozza a motor által nyújtott nyomatékot azáltal, hogy érzékeli, mekkora nyomatékkal tekersz, és ehhez képest adja a rásegítést.

2, Olcsóbb megoldás a pedálszenzor, amelynél a hajtóműhöz beszerelt szenzor méri a tekerés közbeni fordulatot. A legtöbb gyártó a középmotoros megoldást alkalmazza, amihez a Bosch, a Shimano és a Yamaha által gyártott motorokat használják. Az energiaellátást a korszerű Li-ion akkumulátor szolgáltatja, mely elhelyezhető a csomagtartón és a vázon, de akár a vázba és a nyeregcsőbe építve is.

Miért válasszam az elektromos bringát?
  • Nagy hatótávolság, olcsó üzemeltetés, kevesebb energia befektetés. – Az üzemanyag ára napról napra drágább, így az elektromos kerékpáron való közlekedés mindig olcsóbb lesz. 🙂 , ez a felhasználási területet elsősorban az idősebbek korosztály és/vagy a fizikailag gyengébbek használják elsősorban nagy nagy megelégedéssel.
  • A kerékpározással egyenértékű közlekedési szabadság. – Nem igényel különleges bejelentést, csak a kerékpárokat általánosan érintő KRESZ szabályokat kell betartani. Bár a bukósisak használata nem kötelező, mi kifejezetten ajánljuk, hiszen sokkal nagyobb nyomatékkal közlekedik, mint egy átlagos kerékpár, így ha ezt nem veszed számításba, érhetnek meglepetések.
  • Nincs korhatár. – Nincs szükség jogosítványra, illetve az elektromotor az idősebbek számára is biztosítják a mozgás örömét.
  • Viselhetsz bármit, nem akadály. – Öltönyben vagy szabadidő ruhában, de akár szoknyában is használható. 🙂
  • Motorral vagy motor nélkül. – Az akkumulátor lemerülése után csak tekerni kell, és az út folytatódhat.
  • Rendkívül széles választék. – Mindenki megtalálja a számára megfelelő modellt.
Milyen törvényi előírások vonatkoznak a Pedelecre?

A Pedelec kerékpárok lényege, hogy csak akkor működik az elektromos rásegítése, amikor pedálozunk is. Nem rendelkezhet gázkarral, mint a motorok, hanem, vagy a pedál fordulatát figyeli egy szenzor, vagy a pedálozási nyomatékot. A pedálozás befejezése után a rásegítésnek azonnal meg kell szűnnie így a rásegítés maximum 25 km/h-s sebességig működhet, e fölött már a saját izomerődön múlik a sebességed. Az elektromotor teljesítménye nem haladhatja meg a 250W-ot.

A jelenleg hatályos szabályzások értelmében nem kötelező bukósisak használata, és vezetői engedély sem kell hozzá. Mi azonban kifejezetten javasoljuk, hogy használj sisakot, hiszen fejed a legfontosabb testrészed, és fokozottan figyelj a közlekedésben, hiszen a pedelec sokkal nagyobb nyomatékkal közlekedik, mint egy átlagos kerékpár, így érhetnek meglepetések a közlekedésben, ha ezt nem veszed számításba. Nnem kötelező a biztosítás sem rá, ráadásul olyan helyen is közlekedhetsz vele, ahol motorral szerelt járművel nem lehet közlekedni.

Az összes általunk forgalmazott pedelec a fentieknek megfelel!

Létezik elektromos kerékpár, amihez kell jogsi?

Igen. Az ún. S-Pedelec kerékpárok, amelyek 2014 végén jelentek meg és 300-500W-os motorral rendelkeznek és a rásegítés 45 km/h-nál van maximálva. Ezek már a segédmotoros kerékpár kategóriába sorolandók, így jogosítvány, bukósisak használata szükséges és biztosítást is kötni kell rá!

Milyen gyártók készítik a legmegbízhatóbb elektromos bringákat?
  • BadBike: a magyar márka mögött Európa legnagyobb kerékpár összeszerelő üzeme áll, ahol közel 12 féle világmárkát gyártanak, egész Európát ellátva. A tószegi gyár Bosch motoros kerékpárjai az egyik legjobb ár/érték arányú választási lehetőséget adják. A minőségről csupán annyit, hogy ebben a gyárban magyar kezek szerelik össze és innen gurul ki a Winora és Haibike márkák legtöbb bringája.
  • Hercules: a tradícionális német gyártó több mint 125 éve gyárt kerékpárokat, és kezdetektől meghatározó szereplője volt az E-bike piacnak. Ma elsősorban a kényelmesebb, laza városi tekeréshez való bringák találhatóak meg a választékukban, melyeknek összeszerelése részben szintén Magyarországon történik, a fent említett tószegi gyárban.
  • Haibike: A német Winora csoport zászlóshajója bár még „csak” 1996 óta van a piacon, de a márkanév összefonódott a sporttal és a teljesítménnyel. A termékeik extrém módon a sportosságot sugározzák a piacon és biztosan állíthatjuk, hogy a legszebb montik az ő választékukban lelhetők fel.
  • Winora: A német cégcsoport a Haibike mellett a trekking-, túrakerékpárosok igényeit tudja kiszolgálni a széles választékával.
Milyen fizetési lehetőségek vannak a boltban és online?
Készpénz, Bankkártya (kivéve American Express), Átutalás, Áruhitel online – offline, online bankkártyás fizetés, egészség pénztár (Dimenzió, Medicina, Új Pillér, Vasutas, Generali, Pro Vita , OTP, MKB – Pannónia, K&H, Allianz), Szép kártya szolgáltatók (szabadidő zseb: OTP, MKB, K&H), Erzsébet Utalvány és Erzsébet Plusz Kártya, Iskolakezdési utalvány – Papir alapú, Ajándék Utalvány – Papir alapú, Erzsébet Plusz Kártya (Iskolakezdési “zseb” és Ajándék “zseb”), elektromos kerékpár tartósbérlet vállalkozásoknak.

Mit mondanak a vásárlóink?

Rendben, hol tudom kiválasztani a kerékpárom?

Nem akarom, hogy melléfogj!

GRATULÁLUNK! Extra ajándék !

Ha eddig eljutottál, akkor már csak egy hajszál választ el attól, hogy megtaláld  a legmegfelelőbb bringát.

Azonban van még egy fontos dolog.

Ha nálunk vásárolod meg e-bike-od vagy pedeleced az alább ingyenes bónusszal lepünk meg:

– Díjtalan szállítás Magyarországon belül (értéke 15.000 Ft)

Szállítás most

15.000 Ft helyett

0 Ft

E-mail cím

szeged@bicajozz.hu

Telefonszám

+36 62 710 180

Cím

6724 Szeged, Vásárhelyi Pál u. 16.

SzegedBike

Pin It on Pinterest

Add tovább a hírt!

Oszd meg barátaiddal ezt az oldalt!